utorok 10. novembra 2015

Ako na: domáci humus

Ak ste už humus vyskúšali a ste jeho milovníkom alebo je to niečo čo je Vám len smiešne svojim menom, humus proste musíte vyskúšať urobiť doma. Na trhu je veľa druhov humusu od tých klasických po rôzne príchute, kombinácie, no očividne obchodníci vedia, že nám chutí:)

Keďže som si posledné mesiace kupovala humus na týždennej báze a nikdy nemohol v našej chladničke chýbať, povedala som si, že je konečne na čase si robiť aj ten svoj domáci. A je to jednoduchšie ako si myslíte:)

Dnes Vám napíšem o 2 receptoch. Jeden najklasickejší (tento typ preferujem keď mám chuť na mrkvu s humusovým dipom), jeden chuťovo silnejší (ktorý si rada natieram na chleba s ďalšími dobrotami ako rajčiny, artičoky....).


Na základ humusu potrebujete (základ všetkých druhov humusu):

cícer (ja obľubujem ten v konzerve)
tahini
olivový olej
citrón
korenie
soľ
rasca


Dajte jednu konzervu cíceru (odseďte šťavu, ale nevylievajte, podľa potreby ju pridávajte do zmesy, aby to bolo konzistenciou podľa vašej predstavy), 1 čajovú lyžičku tahini, štipka korenia a rasce,šťavu z polky citróna a trošku olivového oleja do mixéra a všetko na jemno rozmixujeme a pridávame olivový olej a šťavu z konzervy cícera podľa potreby.

Pri humusovej nátierke alebo dipe keď mám chuť na silnejšie chute rada pridávam na jemno nastrúhaný cesnak a cibuľu. Môžete pridať aj kari, sušené rajčiny, nakladané papriky.

Dúfam, že túto dobrotku sa pokúsite urobiť doma aj vy a ak áno, určite mi dajte vedieť ako sa vám vydarila:)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára